Visbiežāk, iedomājoties par zelta rotaslietām, mēs iztēlojamies gludu, spīdīgu zelta virsmu. Taču juvelierizstrādājumu pasaulē pazīstams arī zelts ar unikālu apstrādi, kas rada matētu efektu. Matētais zelts ir maigs, zīdains un neuzkrītošs, taču tai pat laikā ļoti elegants un harmoniski piestāv sievietes dabiskajai būtībai. Tikai paši prasmīgākie juvelieri spēj radīt matētu zeltu, tādēļ šādas rotas tiek radītas vien dažos pasaules klases juveliernamos.   
 
Matēto zeltu visbiežāk iegūst, izmantojot seno un unikālo bulino gravējumu tehniku, pulēšanu vai arī apstrādi ar abrazīvo smilšu strūklu.  
 
Bulino ir viena no interesantākajām gravēšanas tehnikām. Lai arī tā tikusi izmantota gadsimtu garumā, tomēr juvelierizstrādājumu pasaulē tā no jauna tika pieteikta 20. gadsimta 70 – tajos gados Itālijā. Tehnikas nosaukums “bulino” radies no šajā tehnikā izmantotā tradicionālā grebšanas instrumenta ar tādu pašu nosaukumu – “bulino”.  Gravēšana ar bulino instrumentu ir ļoti precīzs un rūpīgs darbs, tajā liela nozīme ir juveliera prasmei ar instrumentu izdarīt precīzu spiedienu, lai gravējums radītu vēlamo efektu, taču vienlaikus nebūtu arī pārāk dziļš un nesabojātu rotaslietu. Bulino tehnikā tiek veikta gan punktu, gan līniju iegravēšana dažādos leņķos, virzienos un ar dažādu pielietoto spēku. Kļūdains ir uzskats, ka jebkura gravēšana tiek uzskatīta par bulino tehniku. Lai arī citu metožu rezultātā rodas skaists efekts, tomēr bulino tehnika ir krietni sarežģītāka. Bulino tehnikas pamatbūtība ir tā, ka gravējumos tiek izšķirti dažādi toņi – no metāla krāsas līdz pat dziļi melnai. Efekts tiek panākts, izmantojot dažādas instrumenta spiediena pakāpes.  


Šajā tehnikā ne tikai apstrādā zeltu rotaslietu izgatavošanai. Bulino iecienīts arī dažādu mākslas priekšmetu apstrādei, kā arī reālu attēlu un fotogrāfiju atveidošanā. Tikai paši prasmīgākie juvelieri spējuši panākt foto – reālismu, radot gaismas un ēnas dažāda gravēšanas spiediena rezultātā.  
 
Gravēt var jebkuru materiālu, kuru cietība nepārsniedz bulino instrumenta cietību, piemēram, tērauds, zelts, sudrabs, alumīnijs, titāns un citi krāsainie metāli.  
 
Zelta pulēšana tiek veikta ar īpašu aprīkojumu – pulēšanas diskiem, pulēšanas papīru vai arī elektronisku instrumentu, kas griež instrumentu lielā ātrumā un noder īpaši smalku detaļu pulēšanā.  
 
Smilšu strūklas izmantošana ir vēl viens veids, kā radīt matēto zelta apdari. Lai to panāktu, apstrādājamais priekšmets ir jāievieto smilšu strūklas iekārtā, kas vira alumīnija oksīda saturošo augstspiediena gaisa plūsmu pret apstrādājamo rotaslietu. Alumīnija oksīds ir smalks abrazīvs materiāls, ar ko apstrādā rotaslietas virsmu, radot matētu apdari. 
 
Zīmoli, kuri rada matēto zeltu 
 
GRENARDI klāstā pārstāvēti trīs itāļu zīmoli, kuri rada rotas no matētā zelta: Marco Bicego, Nanis un Annamaria Cammilli. Marco Bicego un Nanis ir radniecīgi zīmoli, kuri izmanto bulino tehniku, savukārt Annamaria Cammilli pulē zeltu, lai panāktu samtainu efektu.  
 
Marco Biecgo: 
 
Marco Bicego ir itāļu zīmols, kas nosaukts tā radītāja – Marco Bicego – vārdā. No pasaules unikālās dabas un pilsētu skaistuma iedvesmotais zīmols rada savu neatkārtojamo stilu: lai arī rotās iekļauta šķietama romantisma deva, tomēr tās pauž izteiktu pārliecību, drosmi un noteiktību.  

Nanis
 
Nanis ir itāļu zīmols, kura radītāja ir Laura Bicego – iepriekš minētā Marco Bicego māsa. Lai arī rotaslietu dizains abiem zīmoliem ir dažāds un katram savs rokraksts, tomēr tos vieno rotkaļu ģimenes kopējās vērtības: augsta kvalitāte un bulino tehnikas izmantošana, kas ir abu zīmolu raksturojošais elements. Zīmols iedvesmojas no dabas harmonijas un sievietes jutekliskās būtības. Rotu dizains ir maigs, koķets un romantisks.  

Annamaria Cammilli
 
Annamaria Cammilli arī ir itāļu zīmols, ko radījusi dizainere Annamaria Cammilli. Zīmols plaši pazīstams ar to, ka tas pieejams astoņos dažādos toņos. Zīmola dizains ir ar savu neatkārtojamo rokrakstu – izteiktām skulpturālām formām un izmantoto aetherna tehniku, kas apvieno matētā un glancētā zelta efektus.