Laura Bičego ir itāļu juvelierlietu zīmola Nanis dibinātāja, dzimusi juveliera ģimenē, abiem ar brāli ir katram sava juvelierlietu kompānija. Ja viņas brāļa Marko Bičego kompānija pievērsusies klasiskas formas un dizaina dārglietām, Lauras sirds pieder avangardiskam novirzienam. Viņa atceras, ka kompānijas dibināšanas sākums bija grūts, jo tolaik cilvēki vēl nebija tik atvērti jaunām un trakām idejām. “Taču tagad ir mans laiks,” viņa nosaka un piebilst, ka rotaslietas var salīdzināt ar kašmira apģērbu. No malas neviens nepateiks, ka tas ir kašmirs, jo tā maigos un saudzīgos pieskārienus ķermenim izjutīs tikai tā valkātājs.

Arī Nanis rotaslietu virsmas apstrādē, tāpat kā jūsu brāļa vadītā kompānija Marco Bicego, izmanto bulino tehnoloģiju, kad zelta virsmu ar metāla instrumentu sašvīkā un to redz ne tikai ar acīm, bet sajūt pieskaroties.

Absolūti, jo tā ir virsmas dziļā apstrāde un tai ir ilglaicīgs efekts. Tā radikāli atšķiras no apstrādes, ko veic ar iekārtām, jo metālu “sašvīkājot” ar roku, virsma iegūst matējumu, ko veido neregulāras formas švīkas, kas izskatās daudz mākslinieciskāk. Vēl svarīgi tas, ka mūsu rotaslietas ir supervieglas, kas nozīmē, ka tās būs daudz ērtāk valkāt.

Jo valkājot dārglietas, sievietei jābūt sajūtai, ka to nemaz nav.

Protams, tas nenozīmē, ka pievēršam uzmanību tikai rotaslietu svaram, nebūt ne, tām jābūt arī izturīgām, ko panākam ar īpaši saudzīgu rūdīšanas procesu, kad zeltlietas pēc lodēšanas uz 24 stundām ievietojam rūdīšanas kamerā.

 

Tas, ka jūsu zīmols ir radījis rotaslietas, kas valkājamas no abām pusēm, un katra no tām ir atšķirīga, nozīmē, ka tas ir luksuss ar taupīguma pieskārienu.

Tas tāpēc, ka viena rotaslieta man ātri apnīk (smejas). Mūsu kolekcijā ir rokassprādze, ko var “pārvērst” par kaklarotu. Tā ir ikoniska, ieguvusi balvas dažādās valstīs par labāko rotaslietas dizainu. Tas raksturo zīmola Nanis DNS. Ģimenē abi ar brāli esam otrā paaudze, kura iesaistīta dārglietu biznesā. Manam brālim, kurš ir jaunāks par mani, ir savs zīmols – Marco Bicego. Viņi vairāk vērsti uz klasiskām formām, klasisku dizainu, man savukārt bija savs redzējums par rotaslietām, kuras, līdzīgi kā mākslu, var dēvēt par laikmetīgām.

Tajā pat laikā uzskatu, ka rotaslietām ir jāpielāgojas sievietei, nevis otrādi. Lai tās varētu valkāt visu dienu.

Iemesls, kādēļ nolēmu dibināt savu kompāniju, bija tāds, ka es vairs nevarēju atrast sevi klasiskajā stilā, dizainā. Tas bija tik atšķirīgs no manas patības, ka sapratu, ka nepieciešams uzsākt ko savu, lai atrastu sevi, lai turpinātu sevi. Neslēpšu, ka tas bija samērā grūti, jo ja esi avangardisks, bet laiks, kurā dzivo, vēl tam nav nobriedis, tas rada papildus grūtības. Taču tagad ir mans laiks.

Man šķiet, ka avangardisms iet roku rokā ar spontanitāti. Vai esat tāda arī pēc savas dabas?

Pat ļoti.

Un varat mainīt savu lēmumu minūtes laikā?

Absolūti. Kad domāju pārāk daudz un nesekoju saviem instinktiem, varu pieļaut kļūdas. Tā es radu sev problēmas.

Varbūt tas ir labākais padoms sievietēm, kuras izvēlas sev dārglietas – nedomāt, bet paļauties uz iekšējo balsi, sekot instinktiem?

Kādā no mūsu kompānijas galerijām ASV, Arizonā ienāca lēdija ar sirmpelēkiem matiem un pierunāju viņu pielaikot auskarus ar akvamarīnu un briljantiem, absolūts roku darbs. Jūs pat nevarat iedomāties, cik lieliski tie viņai piestāvēja. Un viņa nekavējoties tos iegādājās un priecīga aizgāja. Dienu pēc tam galerists man piezvanīja un burtiski raudāja klausulē, jo galerijā bija ieradies šīs sievietes vīrs un sacīja, ka viņa sieva naktī nomirusi. Vīrs galeristam teica, lai pasaka man paldies, jo viņa sievas pēdējā dzīves diena bija viena no labākajām. Tas ir vienkārši neticami. Vīrs, kas bija zaudējis sievu, joprojām pilns ar sāpēm, bet atrada laiku, lai man pateiktu paldies. Saprotiet, ko tas nozīmē? Runa nav tikai par pārdošanu.

Skatoties uz šo maģisko rotaslietas pārvēršanos, šķiet, ka to izveidošanā jāpiedalās ne tikai juvelierim, bet arī inženierim.

Tā jau arī ir. Piemēram, izgudrot un uzkonstruēt gredzenu ar iestrādātu mehānismu, kas ļauj “nomainīt” tā krāsu. Vai gredzens, kuru var izmantot arī kā kulonu, kas gaumīgi izskatīsies pie džinsām un balta t- krekla. Arī tāds var būt rotaslietu koncepts, jo es zinu un saprotu, ko sievietes vēlas, īpaši šodien. Turklāt šodien sievietes pašas vēlas iegādāties rotaslietas. Un viņas pret tām attiecas citādāk nekā vīrieši, kuri nereti dārglietas uztver kā ieguldījumu, ko uzglabāt seifā, īpaši, ja runa ir par briljantiem. Es rotaslietām piešķiru dzirksti, lieku tām izskatīties citādāk, tāpēc sievietēm tās ļoti patīk.

Salīdzinot dārglietas ar laikmetīgo mākslu, kuru, lai saprastu, bieži jāsaprot konteksts, vai ar dārglietām nav tikai – patīk vai nepatīk aspekts.

Es tā nedomāju. Tā kā bieži rīkoju dažādus pasākumus, daudz komunicēju ar cilvēkiem, vēroju, kā viņi izvēlas sev rotaslietas. Kad sievietes tās pielaiko un ar tām jūtas komfortabli, ērti, seksīgi… Kamēr sieviete nav pieskārusies rotaslietai, viņa vēl nemaz nezina, vai tā viņai patīk. Bet tad viņa sajūt tās vieglumu, tas, ka to var nēsāt dažādos veidos.

Esmu veidojusi kolekcijas, kuru priekšmeti nav pārāk dārgi, tās domātas jaunākai paaudzei, kurai arī patīk mans rotaslietu koncepts. Mēs radām arī dažādas sīklietiņas, kuras ērti kolekcionāt. Tas ir tas, ko jaunā paaudze saprot.

Kad runājam ar jauno paaudzi, reizēm ir tā, ka grūti ar jauniešiem sarunāties. Kāpēc jums tas izdodas?

Mana jaunā kampaņa ir nedaudz agresīvāka. Es nevēlos, lai mūsu rotaslietas tiktu komunicētas tikai no luksusa, supermodeles pozīcijas. Vēlos, lai mani klienti būtu reālāki, laikmetīgāki, tāpēc mainām savu komunikācijas veidu, izmantojam arī TikTok.

Ja vīrietis vēlētos uzdāvināt sievietei juvelierizstrādājumu, kas jāņem vērā, lai nekļūdītos? Jums noteikti jāsniedz vispareizākā atbilde.

Galvenais ir domāt tikai par to, kas varētu patikt sievietei, nevis izvēlēties dāvanu pēc principa, lai tā patiktu arī vīrietim. Pievērst uzmanību tam, kā sieviete ģērbjas un pēc līdzīga principa izvēlēties arī rotaslietu viņai. Atceros vienu gadījumu, kad vīrietis izvēlējās savai sievietei kaklarotu, kas viņai ļoti patika, un sieviete burtiski atplauka. Svarīgi, lai tā atklātu sievietes sievišķību. Juvelierizstrādājumi var arī iedrošināt, padarīt sievieti seksīgāku. Juvelierizstrādājumus dažkārt salīdzinu ar kašmiru. To nevalkā apkārtējo dēļ, jo tie nemaz nevarēs sajust, kā tas piekļaujas ādai, cik patīkami valkāt kašmira apģērbu.

Tātad vērtība ir citiem neredzama, intīma?

Es tam piekrītu. Tāpēc es sievietēm stāstu, kāds ir konkrētās rotaslietas stāsts, kāds darbs tajā ieguldīts. Mūsu kompānijā ir aptuveni 50 darbinieku, ikviens no viņiem ir ļoti svarīgs.

Kad pārdodu rotaslietas, es pārdodu amatniecību, kaislību, pieredzi, man tas ir supersvarīgi.

Kā jūsuprāt mainījusies rotaslietu mode?

Šodien cilvēki ir daudz atvērtāki jaunām idejām nekā pirms 30 gadiem. Šodien rotaslietās izmantojam ādu, pat kopā ar briljantiem. Cilvēkiem patīk, kā tas izskatās, lai arī nenojauš to patieso vērtību. Luksusa jēdziens mainās. Šodien daudzi cilvēki izvēlas multipīrsingu, arī tajā var izmantot dārglietas.

Vai varam teikt, ka luksuss kļūst demokrātiskāks?

Es nudien tā domāju. Arī komunikācijā. Nelielas kompānijas komunikācijā izmanto sociālos tīklus, lai uzrunātu savu auditoriju. Agrāk to bija iespējams izdarīt tikai tad, ja tev bija daudz naudas un varēji pirkt reklāmas laukumus dzīves stila žurnālos. Pretējā gadījumā tevi neviens nesadzirdēja. Tagad ikvienam ir balss.

Kā jūs pati atpūšatie? Ceļošana prasa lielas pūles.

To varat man nestāstīt, jo tas nudien ir smags darbs, plus man vēl jāveic savi darba pienākumi. Nesen biju Nīderlandē, tad Igaunijā, tagad esmu Latvijā, pēc tam dodos uz Rumāniju. Tas izsmeļ, bet arī iedvesmo.

Kad nedomājat par savu biznesu, par ko tad domājat?

Man ļoti patīk kino. Lai gan šodien pieejami Netflix un citi serveri, man joprojām patīk doties uz kinoteātri. Kad slinkoju, lasu grāmatas. Lasīšanu var salīdzināt arī ar kino skatīšanos, jo, kad lasi, tad ieliec šajā procesā daļu no savas fantāzijas. Tev neviens nesaka priekšā, kā tas ir, tu pati radi sev šo atsmofēru un tas man ļoti patīk lasīšanā.